مدیریت کسب و کار
شقایق صحرایی؛ داود مافی بالانی
چکیده
هدف این پژوهش بررسی نقش بهکارگیری بازاریابی الکترونیک و فناوری اطلاعات در کسب و کار صنایع غذایی مینو در دوره رکود اقتصادی میباشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و شیوه جمعآوری اطلاعات، توصیفی ـ پیمایشی و از نظر فلسفه پژوهش اثبات گرایی و از نظر رویکرد قیاسی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 41 نفر از کارشناسان ...
بیشتر
هدف این پژوهش بررسی نقش بهکارگیری بازاریابی الکترونیک و فناوری اطلاعات در کسب و کار صنایع غذایی مینو در دوره رکود اقتصادی میباشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و شیوه جمعآوری اطلاعات، توصیفی ـ پیمایشی و از نظر فلسفه پژوهش اثبات گرایی و از نظر رویکرد قیاسی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 41 نفر از کارشناسان و مدیران فروش، مالی، IT در صنایع غذایی مینو, میباشند و روش نمونهگیری مورد استفاده در این تحقیق، ترکیبی از روشهای تصادفی ساده و در دسترس میباشد. ابزار گردآوری در پژوهش حاضر شامل پرسشنامههای اکبری (۱۳۹۰)، هرسی و گلداسمیت (۲۰۰۰) و هویز (١٨٥٥) میباشد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرم افزار SPSS و برای مدلسازی معادلات ساختاری از نرمافزار PLS استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که، نتایج بررسی نشان داد پشتیبانی فناوری اطلاعات بر کسب و کار صنایع غذایی مینو در شرایط رکود اقتصادی تأثیر مثبت و معناداری دارد. دانش فناوری اطلاعات بر کسب و کار صنایع غذایی مینو در شرایط رکود اقتصادی تأثیر مثبت و معناداری ندارد. باورهای مدیریتی مقدمات بازاریابی و پیاده سازی بازاریابی الکترونیک بر کسب و کار صنایع غذایی مینو در شرایط رکود اقتصادی تأثیر مثبت و معناداری دارد و فناوری اطلاعات و بازاریابی الکترونیک بر کسب و کار صنایع غذایی مینو تأثیر مثبت و معناداری دارد ولی با ورود تعدیل گری رکود اقتصادی تأثیر معناداری مشاهده نشد.